Sunday, September 11, 2011

VE DAF IZ NAT VE END

am sa va povestesc o istorie trista, dar va jur ca asta e adevarul adevarat. istoria va fi impodobita cu felurite vstavci muzicale care sunt atit de necesare, incit daca programistii dotati nu ar fi zamutit aceasta posibilitate tehnica, istoria sar fi pierdut in adincul acestui suflet pudred si pacatos, care se ca descotorosi in curind de amintirile sale hidoase, deci:




SI UNU...

demult-demult, cind primele alegeri libere si democratice iau adus la putere pe agrarici, televiziunea statului-sora nia bombardat cu cadouri: Twin Peaks, Cinematograful de Noapte si MTV Top 20. Twin Peaksul il lasam la o parte, el mergea simbata, vineri insa era Marea Noapte a Devoratorilor de TVR, dupa o ora de delectare cu cele mai tari hituri de la muzical televijn, urma Cinematograful cel de Noapte cu toate seriile Emanuellle si mega-blockbusteruri de la Zalman King si Tinto Brass.
si iaca intro seara de vineri astept cu nerabdare urmatoarea capodopera labagista, ma delectez intre timp cu Topul celor 20 de hituri, care rar se schimb, si iarasi Bon Jovi cinta ca paliubomu Always, si Annie Lenox face Lapdipidibtutu- uuu, si iarasi ma  agit la vederea japonezoaicei din Macarena si iaca deodata huiak! un new entry


si eu sincer ahuiesk! nu cum asa ceva? nu cum ? oi blea!
si eu atunci am inteles ca pa hodu tare mia cazut pe plac acest flacau diabolic, care tare mai semana cu Victor Popov, dintr-a 11-a. da tare de  tot mai semana, si atunci cind scatina de Popov mia pizdit brelocul cadonat de Mos Ion, care la adus tucmai din Cuba, eu nu mam suparat pe dinsul, pentru ca semana cu Nick Cave.
da asta foarte mult inseamna


SI DOI...

fratele meu invata la Capitala atunci, si cind a venit acasa eu am scos capusta tinuta de la vreun an nou sau dneara, sau prosto pizdita din nichka parintilor, si iam spus sami cumpere caseta, si Basta!
fratele meu mia cumparat-o
piesa mea preferata despre trandaforul salbatec facea partea dintro compilatie muzicala draguta, cu denumirea de MURDER BALLADS si continea un sir de balade melodioase cu tematica omuciderii in societatea
omucidere era pretutindeni, cu detalii picante si nu prea, dar cu mult singe si carne si suflete paroase


dupa ce am ascultat de vreo 3 ori cele 10 piese muzicale am iesit la stroica sa ma plimb. acolo nu era nimeni si era asa totul de parasit si linced mi sa facut pe suflet
intr-un sant am vazut un boboc care a cazut din accident si acum nu putea sa iasa de acolo, si el era asa de neputicios si jalnic acel bobocel, ca eu nam rezistat, am luat un pietroi si lam neutralizat. dupa care am mai aruncat niste pietre peste el si lam astupat cu tarina, miam aprins o tigara am scos carnetul din buzunar si am scris repede o poiezie de dragoste, in rusa, eu atunci scriam in limba de comunicare dintre natiuni, dar in grafia latina, asa mai tare imi placea. poezia sa pierdut in negura de vremi doar inceputul a ramas. delectati-va de acest inceput :
IA VIJU TEBEA PREO-MNOIU
V OTBLESKE LUNOGO SVETA
ODEJDA IZ GOLYH ULYBOK
NA GOLOIE TELO ODETA

uite asa eram eu romantic, da romantic - nu saga!

SI TREI...




Prima a fost teotea Polea, o evreica vadana care traia linga bunica mea.
Polea era curatica, buna la inima si linistita
in fiecare  simbata ea servea vecinii cu mazza, si mai dadea la copii cite o confetca.
era simbata
dupa lectii eu am venit pe teotea Polea, da asa sa nu ma vada nimeni,
ea sa bucurat, dar oricum era cam mirata ca eu am venit in ospetie
mia intins o vaza cu mazza, eu am luat vaza in mina, am cintarit-o in mina si iam aterizato babei in frunte
din frunte a tisnit suc de tomate cu pulpa, dar baba nu sa deconectat,
ea bilbiia ceva nedeslusit si dadea straniu din miini
eu iam aninat vreo doua vaze si sa ogoit
eu am intinso pe Teotea Polea in pat am acoperita cu o patura
teotea Polea avea un centru muzical trimis de rudele din Israel
eu am scos caseta cu baladele melodiase a le lui Nick am inclus televizorul, am inchis sunetul la tv mam asezat in fotoliu
la televizor aratau un concer de ris cu Petrosean, Nick-u  cinta din rarunchi, Teotea Polea se racea alaturi iar eu mincam mazza
seara am plecat de acolo, sa nu ma vada nimeni
inainte de a pleca din curiozitate mam uitat la puta babei, cine stie daca voi mai vedea asa ceva.
puta apropo era rasa

SI PATRU...

eu din copilarie am urit lectiile de munca
poate deaceia ca toti profesorii de munca sunt niste cazeoli
pe proful meu nu stiu cum il chema
toti ii spuneau Boanda, dar eu stiam ca asta ii porecla
si odata am avut ocazia sal intreb, dar era prea tirziu
 - Bai, da cum te cheama pe tine? lam intrebat exact atunci cind dreliul i sa infipt in cap
el na raspuns, dar ma stropit cu suc de rosii cu pulpa
am fost nevoit sa ma spal cumva in garajul lui
am deschis masina am pus caseta in magnitola si sa-n ceput:



eu cu greu mam spalat, am luat vreo trei sipuri de vin din garaj si mam dus sa ma intilnesc cu Sveta in parc
eu acolo mam imbatat, am spus poezii, iam spus fetei ca o iubesc, noi neam pupat si eu am condu-so acasa
acolo dupa ce neam mai pupat la fintina eu am intrebat-o daca nu stie cum il cheama pe Boanda.
 - Bondarenco, matinca, mia spus Sveta
 - Matinca, am spus eu

Si CINCI...

cit de tare eu iubesc nuntile si cumatriile nu poate reda nici Nick-u Cave
deaceia ca el na fost la nunta la neamuri, in sat, in cort.


nunta ca nunta
numai cami ca ziua la inscriere la primarie eu deja aninasem un TARAN, asa ca cind toata lumea era la biserica si cinsteau in fata Domnului cununia verisoarei eu boram in cimitir
acolo a venit un gheaghe, care era si paaznic, si ma ocarit si nia mai opintit o coada de furca peste sale
eu mam alaturat alaiului nuntesc
in momentul alaturarii TARAN-ul a inceput actiunea si eu dupa ce am mai agravat situatia cu sampusik si samogon, mam si atrubit

ma adus in fire  minunatele sunete ale pianului din:


eu am deschis ochii
deasupra meu era cerul, in ureche era Nick-u
eu am incercat sama localizez, si am inteles ca ma localizez pe schirda de paie in cimitirul satului
stiind ca locul de petrecere a nuntii este chiar in card cu cimitirul nu ma mirat tare localizarea mea
am coborit de pe schirda si lam vazut in lumina albastra a lunei pe paznicul cimitirului care se indrepta spre mine matahaind din miini
eu am oprit muzica si lam auzit:
 - fututzi Biserica Matii azi si miine, urla paznicul
eu mam uitat prin jur si am vazut rezemata de schirda furca cu care el ziua ma zapizdit ziua
 - ehehei! mam gindit eu dapu Dumnezeu nu bate cu batul

cind paznicul sa apropiat furca fu insfacata si cu o iscusinta demaipomenita fura infipta in gitul blegului, care si a improscat suc de rosii cu pulpa
eu mam curatat de paie mam infipt in toiul nuntii siam petrecut cum scrie cartea

SI CA LA FINAL

Sveta nu trebuia sa mearga la mare
nu trebuia dar a mers


mai pe scurt
clasa noastra trebuia sa se duca vara la mare, la Romania, la Mangalia
in vara ceia Nick-ul trebuia sa nasca un nou album pe care eu il asteptam cu nerabdare
ca si plecarea la mare de fapt
mai ales ca Sveta a spus ca nu va merge
si eu am incepu sa padhadesk la Natasa, care trebuia sa mearga la mare si care dupa spusele patanilor deja nu era virgina, si care ma mai si simpatiza
marea urma sa fie grozava
dar la plecare eu aflu cu stupiditae ca Sveta mia facut o surpriza , ea va merge la mare si asta va fi cea mai frumoasa vreme pe care noi o vom petrece impreuna, asa a spus Sveta cind sa asezat linga mine in autobus
cind sa intunecat Sveta mia dat voie sai motai titele
 - astai cel mai frumos timp petrecut cu cineva, iam soptit eu la ureche Natasei, intr-o dimineata nemaipomenita de august
soarele rasarea din apa, pescarusii zburau deasupra capului, vapoarele vuiau in larg, noi cu Natasa stateam cuprinsi pe malul marii si intilneam zorii noii iubiri
cu citeva ore inainte Sveta fusese ingropata de vie in nisipurile plajei de la Neptun, chiar nu departe de locul unde eu o sarutam pe Natasa cu pasiune
Natasa sa uitat in ochii mei si a soptit
 - astai inceputul!
 - da, am spus eu si miam indreptat ochii in larg, asta nui sfirsitul!
 - eu te iubesc, a soptit Natasa
- vrei sati arat unde cresc trandafirii salbatici? am intrebat-o eu
 - vreau! a spus Natasa si noi neam cufundat intr-un sarut adinc in lumina roza a rasaritului.

No comments:

Post a Comment