Sunday, March 3, 2013

15 PICIOARE DE ZAPADA IMAKULATA




 


- Do you love me? ma intreba umbra mea intro dimineatza frumoasa de April
( o mika rektifikare - in viziunea mea dimineatza poate fi frumoasa numa in April, in restul lunilor ea este deferita, da frumoasa ii numa intre Martie shi Mai, in April karoce)

eu nu iam raspuns
eu, как бы не считаю за нужным, sa raspund unei umbre
mai ales dimineatza

mai ales in April


umbra vroia ka eu so iubesk
tare! dupa kum eu am intzeles
eu nu aveam nimik inpotriva, teoretik, da praktik nu se polucea
eu ma kulkam dimineatza, kind simtzeam ka rasare soarele shi ma trezeam seara , pe amurgite
shi praktik nu aveam atunci umbra
deasta nici o puteam iubi
makar ka simtzeam in ultima vreme dorintza de a iubi ceva ku adevarat, da nu ka pe Melvin Sparks sau Herbie Hancock

o vedeam rar
pe umbra
mai des vedeam Luna shi Planetele shi Sorii
shi pe Kalombo il vedeam mai des decit pe umbra

 - Do you love me? ma intrebat umbra intro dimineatza frumoasa  de April


prin Mai , umbra a inceput sa puta, asha ka am fost nevoit so duk noaptea la Prunku shi so arunk in cariera
dupa care am strokito ku var shi iam dat foc

vreau sa va spun ka nui asha de ushor sa maceshti o umbra
de la inceput trebuie sa dizlipeshti de tine 

aici ajuta plosko-gubtzile
daka nu -  apu atunci un dreli

dar cel mai sigur e ku bolgarka
de 15
dupa ce o dezlipeshti trebuie sai koshi okii ka sa nu se poata uita la tine
nui nimik mai strashnik pe lumea asta dekit o umbra kare se uita la tine in oki

dupa kare trebuie sai koshi shi gura
umbrele sunt destul de guralive

shi asha shoptesk detzi buhneshte kapul
kum buhnesk umbrele buhnesk numai bombele de 50 de kilotone sau megatone, hui pobedish kum e korekt
potzi sai astupi urechile shi nasul daka tare vrei sa nu te auda shi sa te adulmece
pe mine nu ma deranjat asta asha ka nu mam komplicat

urma cel mai greu moment
uciderea propriu zisa a umbrei

shi aici de mare ajutor e o lupa pesdita din laboratorul de fizika, inka de la shkoala
lukrul este foarte zaibitor, dar daka teai apukat trebuie sal duci pina la kapat
intrun kuvint trebuie sa arzi toata umbra treptat shi ku minutzenie
o umbra moare la sigur atunci kind are saprafatza de peste 70 de procente arsa ku lupa
da astai destul de mult shii destul de greu

umbra se zbate, konvulsii, kestii
prapad karoce
shi inka pute a pirlit pastaianna
shi se mai aduna o gramada de mushte
pe urma umbra ishi da duhul
definit shi polnostiu


shi kum spuneam kind a incepu sa puta a zdohnitura shi nu a pirlit am fost nevoit so duk la prunku la kariera shi sa ma izbavesk de ea

dupa kare ku kintek jiok shi voie buna a sosit vara
vra era kalda shi minunata
toata ziua dormeam in kasa la rakoare da noaptea iesheam la trassa 
vorbeam ku aricii, broashtele shi ku soarecei zburatori
daka sincer, am shi uitat de umbra
da nahui?
umbra vara noaptea?

da pe urma avenit toamna
shi noaptea so lasat frigul
savsem nu la tema
sham insheput oleaka sal evit 
shi iaka intro dimineatza zaebit d frig am ieshit la Soare
Soarele era kald, pufos, moale 
eu mam simtzit deodata mytza
( makar ka nu le uvajesk pe mitzi, nushtiu de ce)
am dzis miau!
shi deodata cineva ma poknit peste umar
shi eu am auzit kum mi se shopteshte la ureche:
 - Do you love?

     pe mine tukma mo trekut murashtile
de sus in jos pe shira skinari 

pi urma ele, murashtile, sau oprit
shi iau mai dat un krug

 - umbra? am intrebat eu
 - yhy! mia raspuns ea
 - dapu eu je team....
 - astai fignea! mia spus umbra. nu tu eshti primul, nu tu eshti ultimul
 - Apu, Do you love? a adaugat umbra shi mo kuprins pe de la spate
 - Dap dara! am spus eu shi mam gindit deodata la lupa pesdita din laboratorul de chimie de la shkoala



 

  
 
  



 


        
 

No comments:

Post a Comment