Wednesday, October 2, 2013

А. НУКА. ДЕВУШКИ


A.

prietenul adevarat la ucidere se cunoaste
dar  nu despre asta e vorba
pe ea o chema A
asa eu am numit-o
presupun ca o chema altfel, dar, in fine, nu am intrebat-o

nici ea nu ma intrebat
ea, pur si simplu, sa apropiat de mine si a spus:
 - tu nu vrei sa ma ajutzi sa gasesc punctul G?
eu am dat afirmativ din cap
 - A! a strigat ea la ora 00:00 fix, si eu am inteles ca l-am gasit


NUCA.

nuca sa desprins din copac si a cazut jos
eu stateam sub podnaves si ma gindeam la A
nuca sa pupat de siferul podnavesul cu o poknitura asurzitoare
eu tocmai mai speriat, si de spaima am pierdut cunostinta  
pe urma mi-am regasit-o
cunostintza statea in fatza frigiderului si minca cu polonicul bors rece din krastrule
 - da tu cind ai spalat ultima data frigiderul? ma intrebat cunostintza

 - de paste! i-am raspuns
 - A! a spus cunostintza si s-a innecat cu bors
 - спасение утопаюших - дело рук самих утопаюших! am concis eu si m-am dus sub podnaves sa ma uit cum cad in continuare nucile din copac 
   

ДЕВУШКИ.


Spiridon si-a bagat nasul unde nu-i fierbea oala si sa fript
oala sa fierbea in regiunea de nord vest a patriei, ceia ce nu i-a incurcat sa-si bage nasul in oala Lenutsei
oala Lenutsei era mai acatarii si fiertura mirosea a femeie usor-ulomibila

usor -ulomibil pina la urma sa dovedit a fi Spiridon, care intorcindu-se acasa cu nasul fript, ochiul vinat, si cu un cloc de par de pe piept lipsa, sa apucat sa scrie un poem, despre floricele si stelutze, despre relatzia autor-scriitor si despre efectele benefice a muzicii techno asupra autorilor muzicii tehno
deci, ca sa nu intindem vorba, poemul propriu zis:
( A! o singura remarca de autor, eu hui ego znaet de ce Spiridon a numit poemul sau asa cum la numit, astai treaba lui de fapt)


ДЕВУШКИ

in frigiderul meu
care demult nu fura dezghetzat
traieste o hidoasa creatura
tu nu o vezi, cum nu o vad nici eu
si ea traieste in anonimat
in lumea sa, aceasta creatura-i zeu
in lumea noastra - o omida
ce si-a gasit lacas intr-un chiper
in mintea mea, omida - e o gnida
in minea ei - eu no exist
cum nu exista, Justin Bieber, sper
mai stii, poate si el traieste-n frigider
si poate el, mai stii, e comunist

in frigiderul meu e liniste si pace
atunci cind il deschid ca sa-l golesc

cind il inchid, ma tem sa ma gindesc
ce se intimpla printre ништячоаче
si ce dihanii pe acolo se mai tusuiesk

( aici poemul se termina brusc, parca vrind sa sublinieze ca nu-i totul asa de simplu in viatza asta. mai ales relatzia lui Spiridon cu devushtele, si totu-i indeobshte chiar tare sofisticat)


POSTSCRIPTUM

eu cind vreau sa fluier - fluier!
eu cind vrea s-acerb - acerb*!

Nota! 
* Acerb ( sub.) - ceia ce nu este cerb


 



 


No comments:

Post a Comment