Friday, October 21, 2011

POVESTIRI ORALE DESPRE GRIG (1)

Babushka mea era armeanca. Cind era tinara.  
Cind era batrina deja era homos moldovenicus soveticus. Ca si toti.Insa cind era tinara era armeanca si lucra la armeni, slujanca.Armenii ceia aveau palat multe altele.
Intr-o seara frumoasa de april babushka a iesit sa se plimbe prin parcul armenilor bogati. Era cald, era bine si ea sa asezat pe o banca pe malul lacului. Armonia din jur o legana si babushka s-a dus pe lumea gindurilor. Revenindu-si pe pamint, observa ca pe banca mai sta cineva. Era un flacau chipes, frumos care si-a aprins o tigara si a spus : 
 - Da, rau mi traieste poporul asta moldovenesc !

Babushka mea nu s-a speriat, caci flacaul inspira incredere totala, era de al nostru – din popor. 
 - Iaca, eu , spuse el ingindurat, am stat un an la inchisoare. Prima data am stat. Nu stiam ce sa fac caci in camera erau numai criminali. Unul din ei era tare bolnav. Eu m-am priceput ca are pneumonie. Si cind fratii mei au venit sa ma vada le-am spus sa-mi aduca antibiotice. Si ei mi-au adus. Eu m-am apropiat de el si am spus : «Talean(ca asa il chema), asta tie ! » El a luat cutia si cu lacrimi in ochi mia spus : « Blagadariu ! » Eu m-am uitat la dinsul asa si i-am spus : «  Blagadari Sudibu ! » Siatunci parca s-a rupt ceva in mine, si am inteles eu atuncea ce inseamna sa fii om!
Zicind acestea flacaul arunca chistocul in iarba si disparu in mijlocul noptii.
Atunci Babushka a simtit ca ceva o sa se intimple. Si intradevar sa intimplat. 
Iar ea pina la moarte nu si-a dat seama ca sa intilnit cu un adevarat Om. 
S-a intilnit cu Kotovskii – Grisha nostru din Hincesti !



de-i frig, de ploua, de bate vintul iese Grigorash la marginea podului, il gabjeshte pe postas, sii ia toti banii si dupa asta le duce banii la babe si mosnegi 
despre alte pozne a marelui vestitului haiduk va voi relata mai tarziu odata cu descifrarea si publicarea pe WikieLeaks a noilor documente orale scoase din anale

THE TRUTH IS OUT THERE

No comments:

Post a Comment